Zdjęcie Jelcza
Początki tradycji transportowych datuje się na wczesne lata 50te , kiedy to ojciec obecnego współwłaściciela firmy Jerzaktrans, Jacka Jerzaka, przewoził materiały budowlane po Poznaniu zaprzęgami konnymi. W roku 1980 rozpoczęto działalność transportową pojazdami ciężarowymi marki Star. Dwa lata później JJ samodzielnie złożył kolejny pojazd marki Star, ale tym razem z silnikiem Diesel. Kolejnym ważnym etapem było zakupienie rok później przyczepy, aby zwiększyć ilość przewożonych towarów. Następnie w roku 1986 złożony został od podstaw JELCZ 417, który był ostatnim samodzielnie złożonym autem.
Na początku lat 90-tych firma otrzymała koncesję na przewóz towarów w ruchu międzynarodowym oraz także zakupiła pierwszy rozbity ciągnik siodłowy Volvo F12 z Niemiec oraz naczepę Trailor z Belgii. Dodamy, że pojazd miał przejechane 1,1 miliona kilometrów i pojeździł jeszcze kilka lat, co w dzisiejszych czasach byłoby nie do pomyślenia, aby autem zrobić 3 miliony kilometrów.
Zdjęcie Volvo
Zdjęcie Daf
To wydarzenie zapoczątkowało szybki i dynamiczny rozwój firmy. Średnio co roku do taboru przybywał kolejny zestaw , zwiększono zatrudnienie, poszerzono bazę kontrahentów. Dotychczas siedziba przedsiębiorstwa mieściła się w Poznaniu.
Rok 1996 był ważnym rokiem z punktu widzenia przedsiębiorstwa, gdyż zakupiono obecny plac parkingowy oraz biura i warsztaty firmy miejscowości Gorzewo w gminie Ryczywół k/ Obornik Wielkopolskich.
Kolejne lata to ciągły rozwój i poszerzanie zakresu działania oraz inwestycje w park maszynowy.
Stale rosnące potrzeby rynku, doprowadziły do zmiany osobowości prawnej firmy, z osoby fizycznej na spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. Powstała rodzinna spółka o nazwie JERZAK TRANS.
W roku 2007 firma podpisała, jak dotychczas, największy kontrakt na pojazdy marki DAF.
Kolejne lata przynosiły coraz większe inwestycje w park maszynowy oraz powiększenie oferowanych usług o transport ponadnormatywny.